Elazığlılar Geçmişe Özlem Duyuyor
Elazığ'ın tarihine ışık tutan 1930 yılına ait Ahmet Aytar Meydanı fotoğrafı, sosyal medyada büyük bir ilgi gördü. Paylaşımlar, Elazığlıların nostaljik anılarını canlandırarak, şehrin geçmişteki güzellikleri ile günümüzdeki durumu arasında kıyaslamalara yol açtı.
Elazığ'da 1930 yılında çekilen Ahmet Aytar Meydanı fotoğrafı, sosyal medyada büyük bir ilgi topladı. Bu tarihi kare, hem nostalji duygusu uyandırdı hem de Elazığ'ın geçmişteki güzelliklerini yeniden gündeme getirdi. Görselin paylaşılmasıyla birlikte Elazığlılar, meydanın eski halini günümüzdeki durumu ile kıyaslamaya başladı.
Sosyal Medyada Yükselen Yorumlar
Elazığ Ahmet Aytar Meydanı'nın eski hali, birçok sosyal medya kullanıcısının dikkatini çekti. Paylaşımlar altındaki yorumlarda, "eskiden daha güzelmiş" gibi ifadeler sıklıkla yer aldı. Bu yorumlar, Elazığlıların geçmişe duyduğu özlemi ve mevcut durumdan duyduğu memnuniyetsizliği yansıtıyor. Bazı kullanıcılar, meydanın tarihi yapısını koruma adına atılacak adımların önemine vurgu yaparken, diğerleri ise günümüzdeki estetik kaygılarının eksik olduğunu belirtti.
Geçmiş ve Günümüz Arasında Bir Bağlantı
Bu fotoğraf, Elazığ'ın tarihine ışık tutarken, aynı zamanda yerel halkın şehirlerinin gelişimi konusundaki endişelerini de ortaya koyuyor. Elazığlılar, geçmişteki yaşam tarzının ve estetik anlayışının bugüne oranla daha güzel olduğunu savunuyor. Meydanın mevcut durumu, birçok kişi için hoşnutsuzluk kaynağı haline gelirken, bu durum, şehir yönetiminin kentsel dönüşüm projelerine yönelik eleştirileri de beraberinde getiriyor.
İşte başlıca yorumlar…
Sinan Yagci
O zamanlar daha tabii mis. Simdi her yer beton yığını olmuş. 5 kardeşlerin evlerini görmüştüm ama meydan benim zamanında (1970) da yoktu.
Yunus Bayır
Kesinlikle şimdiki halinden çok daha güzel. Hiç değilse gölgesinde oturulacak ağaçlar var. Şimdi beton yığını olmuş; yazık..
Döndü Güngör
O yıllarda daha modernmiş yeşil alanlar, binaların 3.4 katı geçmeyen mimarisiyle…
Erkan Soydan
Gayet iyiymiş daha güzel duruyor. bugünkü alet edevatla daha beter etmişler.
Ferhat Koyuncu
Güzelliğe bak nerden nereye Doğunun Parisi, Malatya, Diyarbakır, bize imreniyordu. Güzel memleketimi ne hale getirdiler.